Wprowadzanie marki

Tak naprawdę jedna firma o globalnym zasięgu rzadko kiedy ogranicza się tylko i wyłącznie do promowania jednego produktu. W przypadku niektórych tylko branż, jak ta związana z komputerami czy samochodami, opłaca się promować swoją markę ponad wszystko. Trzymanie się nazwy Asus czy Samsung albo Toyota jest w pełni uzasadnione w akurat tych branżach. Ale wielkie firmy farmaceutyczne czy produkujące żywność zazwyczaj w obrębie własnej struktury zakładają liczne spółki-córki, które pod najróżniejszymi markami produkują zupełnie różne rzeczy. Czasami nawet jest to tylko kwestia wizerunkowa i tak naprawdę firma odpowiedzialna za dany produkt po prostu służy do dystrybuowania produktu wytworzonego przez monopolistę rynkowego, ale pod inną nazwą, w innej cenie. Niesamowicie ważne tutaj jest badanie rynków – jedna firma może z powodzeniem stworzyć pięć różnych jogurtów naturalnych adresowanych do różnych klientów. W ten sposób wielkie firmy starają się zapełnić każdą lukę w rynku własnym wytworem, promowanym pod inną marką.

Comments are closed.

Najlepsze
  • Silny rozwój GMOSilny rozwój GMO
    Na przestrzeni kilkunastu lat nauka zajęła się rozwojem genetycznie modyfikowanych roślin i zwierząt oraz bakterii, wirusów. Dużo korzystniejsze dla rolników jest hodowanie roślin, które są smaczne, duże i odporne na …
  • Zadbaj o swoje zabezpieczenie finansoweZadbaj o swoje zabezpieczenie finansowe
    W XXI wieku bardzo wiele ludzi kompletnie nie zdaje sobie sprawy z tego, jak bardzo ważnym jest odpowiednie zabezpieczenie finansowe. Niejednokrotnie dochodzi do takich sytuacji, w których to ludzie przez …
Najnowsze komentarze
    Strony