Wprowadzanie marki

Tak naprawdę jedna firma o globalnym zasięgu rzadko kiedy ogranicza się tylko i wyłącznie do promowania jednego produktu. W przypadku niektórych tylko branż, jak ta związana z komputerami czy samochodami, opłaca się promować swoją markę ponad wszystko. Trzymanie się nazwy Asus czy Samsung albo Toyota jest w pełni uzasadnione w akurat tych branżach. Ale wielkie firmy farmaceutyczne czy produkujące żywność zazwyczaj w obrębie własnej struktury zakładają liczne spółki-córki, które pod najróżniejszymi markami produkują zupełnie różne rzeczy. Czasami nawet jest to tylko kwestia wizerunkowa i tak naprawdę firma odpowiedzialna za dany produkt po prostu służy do dystrybuowania produktu wytworzonego przez monopolistę rynkowego, ale pod inną nazwą, w innej cenie. Niesamowicie ważne tutaj jest badanie rynków – jedna firma może z powodzeniem stworzyć pięć różnych jogurtów naturalnych adresowanych do różnych klientów. W ten sposób wielkie firmy starają się zapełnić każdą lukę w rynku własnym wytworem, promowanym pod inną marką.

Comments are closed.

Najlepsze
  • Czy kredyty hipoteczne ze stałą stopą oprocentowania są korzystne
    Decydując się na wzięcie kredytu hipotecznego, wybieramy ten bank, który nam udzieli takiego kredytu na najkorzystniejszych dla nas warunkach. Jednak niektóre tylko banki udzielają kredytów o stałej stopie procentowej, ogromna …
  • Finanse w bankach
    Bankowość, jak i rachunkowość, bardzo jest ze sobą powiązana. Istnieje wiele pomysłów na to, jak zapanować nad tymi dwoma dziedzinami. Cały czas się ze sobą łączą, poprzez to, iż związane …
Najnowsze komentarze
    Strony