Wprowadzanie marki

Tak naprawdę jedna firma o globalnym zasięgu rzadko kiedy ogranicza się tylko i wyłącznie do promowania jednego produktu. W przypadku niektórych tylko branż, jak ta związana z komputerami czy samochodami, opłaca się promować swoją markę ponad wszystko. Trzymanie się nazwy Asus czy Samsung albo Toyota jest w pełni uzasadnione w akurat tych branżach. Ale wielkie firmy farmaceutyczne czy produkujące żywność zazwyczaj w obrębie własnej struktury zakładają liczne spółki-córki, które pod najróżniejszymi markami produkują zupełnie różne rzeczy. Czasami nawet jest to tylko kwestia wizerunkowa i tak naprawdę firma odpowiedzialna za dany produkt po prostu służy do dystrybuowania produktu wytworzonego przez monopolistę rynkowego, ale pod inną nazwą, w innej cenie. Niesamowicie ważne tutaj jest badanie rynków – jedna firma może z powodzeniem stworzyć pięć różnych jogurtów naturalnych adresowanych do różnych klientów. W ten sposób wielkie firmy starają się zapełnić każdą lukę w rynku własnym wytworem, promowanym pod inną marką.

Comments are closed.

Najlepsze
  • Dobrze jest wiedzieć więcej na temat ekonomiiDobrze jest wiedzieć więcej na temat ekonomii
    Wykształcenie w kierunku biznesu jest ważne co do tego nie powinno być żądnych wątpliwości. Rzeczywiste pokolenie chce od razu dotknąć samego szczytu a tak się przecież nie da. Szuka się …
  • Czym jest kultura biznesowaCzym jest kultura biznesowa
    Często w zakresie wszelkiego rodzaju pojęć biznesowych przewija się także pojęcie kultury biznesowej. Jest ono dzisiaj aktualne ze względu na to, że jest to swego rodzaju zbiór zasad, którymi powinno …
Najnowsze komentarze
    Strony