Wprowadzanie marki

Tak naprawdę jedna firma o globalnym zasięgu rzadko kiedy ogranicza się tylko i wyłącznie do promowania jednego produktu. W przypadku niektórych tylko branż, jak ta związana z komputerami czy samochodami, opłaca się promować swoją markę ponad wszystko. Trzymanie się nazwy Asus czy Samsung albo Toyota jest w pełni uzasadnione w akurat tych branżach. Ale wielkie firmy farmaceutyczne czy produkujące żywność zazwyczaj w obrębie własnej struktury zakładają liczne spółki-córki, które pod najróżniejszymi markami produkują zupełnie różne rzeczy. Czasami nawet jest to tylko kwestia wizerunkowa i tak naprawdę firma odpowiedzialna za dany produkt po prostu służy do dystrybuowania produktu wytworzonego przez monopolistę rynkowego, ale pod inną nazwą, w innej cenie. Niesamowicie ważne tutaj jest badanie rynków – jedna firma może z powodzeniem stworzyć pięć różnych jogurtów naturalnych adresowanych do różnych klientów. W ten sposób wielkie firmy starają się zapełnić każdą lukę w rynku własnym wytworem, promowanym pod inną marką.

Comments are closed.

Najlepsze
  • Fundusz inwestycyjnyFundusz inwestycyjny
    Bardzo wiele osób decyduje się na to, by założyć fundusz inwestycyjny, jest to swego rodzaju inwestycja która jest znacznie odłożona w czasie. I tak przykładowo dzieje się tak, że urodzi …
  • Prawa ekonomicznePrawa ekonomiczne
    Każda dziedzina rządzi się swoimi prawami – i ekonomia nie stanowi pod tym względem żadnego wyjątku. Istnieje bowiem cos takiego jak prawa ekonomiczne. Pod tym pojęciem rozumieć należy więzi, które …
Najnowsze komentarze
    Strony