Wprowadzanie marki

Tak naprawdę jedna firma o globalnym zasięgu rzadko kiedy ogranicza się tylko i wyłącznie do promowania jednego produktu. W przypadku niektórych tylko branż, jak ta związana z komputerami czy samochodami, opłaca się promować swoją markę ponad wszystko. Trzymanie się nazwy Asus czy Samsung albo Toyota jest w pełni uzasadnione w akurat tych branżach. Ale wielkie firmy farmaceutyczne czy produkujące żywność zazwyczaj w obrębie własnej struktury zakładają liczne spółki-córki, które pod najróżniejszymi markami produkują zupełnie różne rzeczy. Czasami nawet jest to tylko kwestia wizerunkowa i tak naprawdę firma odpowiedzialna za dany produkt po prostu służy do dystrybuowania produktu wytworzonego przez monopolistę rynkowego, ale pod inną nazwą, w innej cenie. Niesamowicie ważne tutaj jest badanie rynków – jedna firma może z powodzeniem stworzyć pięć różnych jogurtów naturalnych adresowanych do różnych klientów. W ten sposób wielkie firmy starają się zapełnić każdą lukę w rynku własnym wytworem, promowanym pod inną marką.

Comments are closed.

Najlepsze
  • Pomysły na biznesPomysły na biznes
    Wiele osób marzy o tym, by w dzisiejszych czasach zarabiać jak najlepiej. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że wtedy możliwe jest godne życie na poziomie. Prawda jest taka, że w nowoczesnym …
  • Inwestowanie na giełdzie jako biznesInwestowanie na giełdzie jako biznes
    Zapewne bardzo często zastanawiamy się jakby to było grać na giełdzie. Wielu ludzi boi się tego chciało by jakoś zainwestować swoje pieniądze ale panicznie wystrzega się giełdy. Wolą inwestować w …
Najnowsze komentarze
    Strony