Wprowadzanie marki

Tak naprawdę jedna firma o globalnym zasięgu rzadko kiedy ogranicza się tylko i wyłącznie do promowania jednego produktu. W przypadku niektórych tylko branż, jak ta związana z komputerami czy samochodami, opłaca się promować swoją markę ponad wszystko. Trzymanie się nazwy Asus czy Samsung albo Toyota jest w pełni uzasadnione w akurat tych branżach. Ale wielkie firmy farmaceutyczne czy produkujące żywność zazwyczaj w obrębie własnej struktury zakładają liczne spółki-córki, które pod najróżniejszymi markami produkują zupełnie różne rzeczy. Czasami nawet jest to tylko kwestia wizerunkowa i tak naprawdę firma odpowiedzialna za dany produkt po prostu służy do dystrybuowania produktu wytworzonego przez monopolistę rynkowego, ale pod inną nazwą, w innej cenie. Niesamowicie ważne tutaj jest badanie rynków – jedna firma może z powodzeniem stworzyć pięć różnych jogurtów naturalnych adresowanych do różnych klientów. W ten sposób wielkie firmy starają się zapełnić każdą lukę w rynku własnym wytworem, promowanym pod inną marką.

Comments are closed.

Najlepsze
  • Finansowanie urodzinFinansowanie urodzin
    Urodziny są to czymś co każdy z nas uwielbia. Niejednokrotnie każdy z nas uwielbia je wyprawiać. Gdy byliśmy dziećmi to nie mogliśmy się doczekać tortu i prezentów. Każdemu zależało na …
  • Krótka lekcja finansów- zysk finansowy i koszty finansoweKrótka lekcja finansów- zysk finansowy i koszty finansowe
    Prowadzenie działalności gospodarczej czy firmy wiąże się zarówno z przychodami, jak i kosztami. Stara jak świat zasada mówi o tym, że aby coś otrzymać i się wzbogacić, trzeba najpierw zainwestować. …
Najnowsze komentarze
    Strony